Kasutame USB-pulgal olevat Debian Linux keskkonda. Huvilised saavad selle kodus katsetamiseks alla laadida siit. Kõigi kolme versiooni sisu on identne.

  1. pulgale kirjutamiseks https://eio.ee/uploads/eio-2022-03-28.img (5GB, sha1=6ee85128d5f38fd039fa3227ea025fe7b3d94f4c)
  2. VirtualBox disk image https://eio.ee/uploads/eio-2022-03-28.vdi (3.1GB sha1=106456f220356f61a5fc398997c463287229fd87)
  3. VMWare disk image https://eio.ee/uploads/eio-2022-03-28.vmdk (3.1GB sha1=130edc43ffdbe84c498cb018efc241519c0cd17e)

Oluline on tähele panna, et tavalise töö käigus kirjutatakse pulgale tagasi ainult /home kataloogi sisu. Kõik muu on ramdisk ja läheb bootimisel algseisu.

Kasutaja ja parool: live

Katsetada soovitame virtuaalmasinas, millel on vähemalt 8GB RAM ja võrguühendus. Füüsilises arvutis kasutamisel palun arvestada: bootloader on signeerimata (keelake secure boot). Image ei sisalda wifi tuge.

Arendusvahendite kasutamine

Arendusvahendi kontrolliks tuleks kõigepealt kirjutada üks lihtne programm (nt "Hello, World!") ja vaadata, kas see töötab ja kas seda on võimalik siluda. Lisaks on toodud mõned nõuanded arenduskeskkonna seadistamiseks.

Code::Blocks

  1. Käivita Code::Blocks
  2. Algata uus projekt: File -> New -> Project
  3. Vali kindlasti "Console application"
  4. Nimeta projekt ja vali asukohaks "/home/live"; edasi võib jätta vaikimisi valikud
  5. Ava main.cpp ja proovi kompileerida ja käivitada (F9)
  6. Kirjuta mõni rida koodi, sea katkestuspunkt ja proovi siluda (F8 - alustab, F7 - järgmine käsk)

Kindlasti tuleks enne töö kallale asumist lubada kompilaatori hoiatused: Settings -> Compiler ja sektsioonis "Warnings" valida sobiv variant, nt esimene.

Interaktiivsetes ülesannetes, kus lahendus koosneb mitmest failist (tüüpiliselt võistleja kood ühes ja žürii kirjutatud hindamisprogramm teises), tuleb kõik näitekoodi hulgas olevad *.cpp ja *.h failid projekti lisada. Näiteks kui ülesandes "Arva ära" on žürii antud lahenduse skeletis failid arva.cpp, arva.h ja grader.cpp, tuleks toimida nii:

  1. Tee Code::Blocks keskkonnas uus projekt, nagu eelpool kirjeldatud
  2. Kopeeri kõik kolm faili projekti kausta
  3. Lisa Code::Blocks keskkonnas kõik kolm faili projektile (Project -> Add files...)
  4. Eemalda Code::Blocks keskkonnas liigne `main.cpp` fail projektist (paremklõps failil ja Remove file from project)

Nende sammude järel peaks Code::Blocks keskkonnas avanema umbes selline ja failihalduriga projekti kausta sirvides umbes selline vaade.

Eclipse

  1. Käivita Eclipse
  2. Jäta vaikimisi töölaua asukoht "/home/live/workspace"
  3. Algata uus projekt: File -> New -> Project
  4. Vali Java projekt, nimeta projekt nt "Hello"
  5. Projekti alla tee uus klassifail: New -> Class
  6. Pane klassile nimi ja vali "public static void main()"
  7. Kirjuta paar rida koodi, mis midagi väljastab
  8. Käivita programm
  9. Sea katkestuspunkt ja proovi siluda (F11 - käivitab, F6 - järgmine käsk)

PyCharm

  1. Ava PyCharm
  2. Esmakordselt tuleb nõustuda kasutuslepinguga ja valida väljanägemine
  3. Algata uus projekt, nimeta see
  4. Tee uus fail: New -> Python file
  5. Käivita see (Run -> Run või Alt+Shift+F10)
  6. Sea katkestuspunkt ja proovi siluda (Shift+F9 - käivitab, F8 - järgmine käsk)

Thonny, Geany, Sublime Text

Linuxi põhiasjad

Lehekülg viimati muudetud December 03, 2022, at 03:01 PM